Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Gülermak i Mosty Łódź. Jest ono gotowe wybudować tunel za kwotę 1.359.559.590 zł brutto. Proponowane kwoty wahają się od 1,36 mld złotych do 2,17 mld złotych.
Polskie Linie Kolejowe szacowały, że utworzenie tunelu pod Łodzią wyniesie 1,763 mld złotych netto (2,17 mld zł brutto), więc wszystkie oferty znalazły się w planowanym przez PKP PLK budżecie.
- Tunel pod miastem usprawni nie tylko ruch dalekobieżny, ale również kolej aglomeracyjną. Utworzy on coś na kształt metra, którym mieszkańcy szybko będą mogli przemieszczać się po Łodzi. Z Widzewa bez żadnych utrudnień dojedziemy do dworców Łódź Kaliska lub Łódź Żabieniec. Po drodze pociągi będą mogły zatrzymać się jeszcze na podziemnej stacji Łódź Fabryczna oraz na dwóch nowych przystankach kolejowych - u zbiegu ulic Zielonej, Zachodniej i Kościuszki (przystanek Centrum) oraz w okolicy skrzyżowania Ogrodowej i Karskiego (okolice Manufaktury) - informuje inspektor Jolanta Baranowska z Biura Rzecznika Prasowego i Nowych Mediów UMŁ.
Tunel ma zostać wykonany metodą drążenia specjalną tarczą, a pozostałe fragmenty mają być prowadzane metodą odkrywkową. Tory mają znaleźć się na głębokości 30 metrów. Prędkość maksymalna w tunelu ma wynosić 100 km/h.
Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią jest drugim etapem projektu, który doprowadził do wybudowania nowej podziemnej stacji Łódź Fabryczna.
Zgodnie z planami tunel ma powstać do 2022 roku.
ZOBACZ |Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?