Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Posiniaczone kobiety w ubraniach marki odzieżowej. Tak firma chce zwrócić uwagę na problem przemocy domowej we Francji

Katarzyna Dębek
Katarzyna Dębek
Przemoc domowa to znęcanie fizyczne, dręczenie psychiczne, wykorzystywanie seksualne oraz ekonomiczne i może dotyczyć każdego członka rodziny.
Przemoc domowa to znęcanie fizyczne, dręczenie psychiczne, wykorzystywanie seksualne oraz ekonomiczne i może dotyczyć każdego członka rodziny. -superlux91 Pixabay.com
Marka Camaïeu na swojej stronie internetowej zaprezentowała ubrania w dosyć nietypowy sposób. Modelkami są kobiety z widocznymi siniakami na twarzy. Czemu to ma służyć? Firma chce przybliżyć społeczeństwu we Francji problem przemocy wobec kobiet i informuje je, gdzie szukać pomocy.

„1 kobieta na 10 jest ofiarą przemocy. Jeśli jesteś ofiarą lub świadkiem, wykręć numer 3919"

Camaïeu w swojej kampanii społecznej porusza bardzo ważny temat – przemocy domowej. Chce dotrzeć do jak najszerszego grona ludzi we Francji i edukować ich na ten temat. Wiele ofiar nie wie, gdzie się zwrócić o pomoc. W tym celu marka stworzyła specjalne koszulki z wydrukowanym numerem telefonu „3919”

– Bezpłatny i anonimowy numer jest wciąż za mało znany, zwłaszcza wśród osób, które najbardziej go potrzebują, ponieważ kobiety będące ofiarami przemocy domowej mogą być bardziej odizolowane społecznie niż inne – tłumaczy Camaïeu.

Krytyka kampanii przez organizację Lionesses

Działania marki odzieżowej nie wszystkim się spodobały. Jasne stanowisko w tej sprawie zajęła organizacja Lionesses, która zajmuje się pomocą ofiarom przemocy domowej we Francji.

„Wiele kobiet nie skarży się, gdy są popychane na ziemię, trzymane godzinami za nadgarstki, zamykane w toalecie lub bite tam, gdzie nie widać. To większość przypadków przemocy wobec kobiet” - podkreśla Lionesses.

Użytkownicy internetu krytycznie wypowiedzieli się również na temat tej akcji. Sugerowali, że jest ona w złym guście i kompletnie nie widzą związku pomiędzy modą a tak ważnym tematem, jakim jest przemoc domowa.

Dodatkowo autorom kampanii zarzuca się, że zdjęcia pobitych kobiet mogą przywołać traumatyczne wspomnienia u ofiar.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Co włożyć, a czego unikać w koszyku wielkanocnym?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Posiniaczone kobiety w ubraniach marki odzieżowej. Tak firma chce zwrócić uwagę na problem przemocy domowej we Francji - Strona Kobiet

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto